Vill verkligen ha!

Å jag vill verkligen ha en hund! Satt och tittade lite igår och hittade en som himla söt blandrasvalp! Har inte kunnat sluta tänka på den. Sov knappt någo inatt och kan knappt jobba. Är redan helt överförtjust i valpen, fast jag inte ens träffat den.

Krukset är ju att nån måste ju vara hemma med valpen den första tiden. Och vi båda har ju jobb..Så vet itne riktigt hur de kommer att gå. Jag jobbar å andra sidan precis bredvid, så kan lätt springa hem på rasterna, men man kan ju inte lämna den själv första tiden så länge.

Är de nån som vet ungefär hur länge man måste vara ledig innan vaplen kan vara själv i några timmar?

Funderar på att ev gå ner på halvtid tills valpen blivit lite äldre..men vet inte..

Hund är alltid något jag velat ha och de känns verkligen som jag hittat vaplen jag sökt efter.
Ska jag vänta tills "tiden" blir bättre eller chansa och se till att ta tid?

Blir galen på alla tankar...varför måste man tänka igenom allt så väl..
Men de blir nog bara en dröm..som de alltid blir..:(

Pussen


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag var hemma en månad när jag skaffade Zamme. Man får lära dom stegvis, 10 min, 20 min, 5 min mm. Inte ta det för snabbt helt enkelt.

Tänk på att hundar nu inte får vara ensamma längre än 6 timmar i sträck också =S

2008-10-24 @ 15:27:19
URL: http://candis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0