Jobbat

Hoy hoy!!

Har precis slutat jobbet Har gått helt okej. Slapp kassan. Jätte skönt!
Har packat upp tidningar, gick riktigt bra trots min brytna arm. :) La upp tunga tidningar på höften eler på axeln.
Lite afrikanskt i vardagen så där :)

Hade en dryg kund idag med. Jag stod och plockade upp tidningar som bäst, och då kommer det
en grinig tant och frågade mig vart vi har kanel. Sen sa hon:
- Hämta kanel, hel. Jag ska ha de billigaste.
Jag hade tänkt att hon skulle följa med mig så jag kunde visa henne vart kaneln låg, men de tyckte inte hon.
Så jag tog icas hela kanel och gav de till henne. Tror ni inte tanten säger:
-Jag ska inte ha hel. Jag ska ha den för 5.90. Det förstår du väl.
Ja ville så gärna säga gå å hämta den själv da, men sa inget utan gick och letade
reda på kanelen som kostade 5.90.
Sen gick jag tillbaka och frågade snällt och artigt om de var denna kanel hon menade, och de var det.
Så när jag ska återgå till mina syslor säger hon, jag ska ha en citron grej med. Hämta det.
Och jag visste inte riktigt viken citron grej hon menade, Å då blir hon sur!!
Men tillslut så lyckades jag komma på vad tjur kärringen ville ha så jag gick snällt och hämtade den.
Och när jag kommer tillbaka vill hon att jag ska gå tillbaka med några blommor (som finns i andra sidan butiken),
för hon trodde dom skulle dö. Men då orkade jag inte, så sa dom kan du lämna i kassan.
Hon sa inte ens tack.  Äckel tant!!!

Sitter hemma hos Lisa nu, Fick färdig lagad mat när jag slutade, hur lyxigt som helst.  Smakade
verkligen SUPER!!

Ska iväg en sväng till kupolen och systemet nu med.
Hörs kanske sen!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Haha va du är bra sofie som orkar hålla humöret uppet...jag hade nog inte gjort det åt en så surig kärring..
Va roligt att maten smakade bra.
Ses i morgon

Puss och kram

2008-03-18 @ 23:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0